Picture of Anne-Marie Gagné

Teaching

Course under preparation

  • SIM 1001 - Stage d'immersion linguistique et interculturelle de langue seconde, à distance

Publications & Presentations

This section shows the documents (if any) that are available in R-libre, TELUQ's open access research publication repository.

Journal articles (refereed)

Landry, Normand; Letellier, Anne-Sophie; Hübner, Lena A.; Gagné, Anne-Marie, & Dupuis, Marie-Joseé (2023). Invisibilisées et déconsidérées : autoreprésentations de personnes assistées sociales au Québec. Communiquer (36), 26-47.

Landry, Normand; Blanchet, Alexandre; Rocheleau, Sylvain; Gagné, Anne-Marie; Caïdor, Pascale, & Caneva, Christiane (2021). Représentations médiatiques et opinion publique de l’assistance sociale au Québec. Nouvelles pratiques sociales, 32 (1), 84-112. https://doi.org/10.7202/1080871ar

Gagné, Anne-Marie; Landry, Normand; Caïdor, Pascale; Caneva, Christiane; Bégin, Mathieu, & Rocheleau, Sylvain (2021). Rôles et contributions de l’analyse inductive dans l’étude de pratiques communicationnelles d’organismes à but non lucratif : le cas de groupes de lutte à la pauvreté au Québec. Enjeux et société, 8 (1), 146-172. https://doi.org/10.7202/1076539ar

Gagné, Anne-Marie (2011). La confiance et le soupçon : faire des relations publiques à l’ère de l’entreprise responsable. Communication, 29 (1).

Gagné, Anne-Marie, & Mongeau, Pierre (2011). La relation de confiance en relations publiques : vers un modèle d'adéquation contextuelle optimale. Communiquer (6), 23-40.

Books

Massé, Pierrette, & Gagné, Anne-Marie (2013). Gérer les services-conseils. Une démarche. Québec : Télé-Université. ISBN 978-2-7624-2499-7

Conference presentations (refereed)

Gagné, Anne-Marie, & Kwok Choon, Mary Jane (Mar 2015). Communication in times of crisis: Hazardous tool or effective strategy?. Paper presented at International Crisis and Risk Communication Conference (ICRC), Orlando, Floride, États-Unis.

Gagné, Anne-Marie (Jun 2013). The relationship of trust in public relations: Toward a model of optimal contextual matching. Lecture presented at l'International Communication Association (ICA), Londres.

Other refereed contributions

Gagné, Anne-Marie (2015). Tabler sur le plaisir. Tactiques et stratégies de communication [review of the book from Mongeau, Pierre, & Tremblay, Jacques]. Communication, 33 (1).

Gagné, Anne-Marie (2015). Communication interne et changement [review of the book from Kaciaf, Nicolas, & Legrave, Jean-Paul]. Communication, 33 (1).

Conference presentations (non refereed)

Gagné, Anne-Marie (Jun 2013). The relationship of trust in public relations: Toward a model of optimal contextual matching. Lecture presented at l'International Communication Association (ICA), Londres.